KOBİ’ler İçin Sosyal Medyanın Önemi

Sosyal medya, büyük uluslararası şirketlerle küçük KOBİ’lere eşit imkanlar sunan bir platformdur. KOBİ’ler sosyal medyayı kullanarak büyük firmalar kadar güçlü ses çıkartabilir veya marka oluşturabilir. Bu durum KOBİ’ler için önlerini açan ve büyümelerini ateşleyen fırsatlar sunmaktadır.

Blendtec (http://www.blendtec.com) sıradan bir meyve-sebze sıkacağı üreten firma idi. Pazarlama müdürü parlak bir fikir üreterek şirket CEO’sunun ürünü test ederken çekilmiş videolarını Youtube üzerinden paylaşmaya karar verdi. Ancak testte Iphone, televizyon kumandası gibi günlük ev eşyaları kullanılacaktı. Iphone videosu yayınlandıktan sonra 10 milyondan fazla kişi tarafından izlenmişti. Nispeten bilinmeyen bir firma olan Blendtec, iyi bilinen bir marka haline gelmiş ve sosyal medyada kendisinden bahseden binlerce yazı ve görüş paylaşılmıştı.

Will It Blend?
Will It Blend?

Sosyal medya sadece KOBİ’ler için değil imkanları daha da kısıtlı olan şahıslar için de fırsatlar barındırmaktadır. Dünyanın en meşhur müzisyenlerinden Justin Bieber yalnızca 14 yaşında iken Youtube üzerindeki videosundan keşfedilmişti. Güney Koreli müzisyen PSY, Gangnam Style ile 1 milyarın üzerinde seyredilen ilk Youtube videosu olmuştu ve tüm dünya tarafından tanınmıştı.

Sosyal medyayı çok iyi kullanan yeni girişimler, kuluçka firmalar veya KOBİ’ler kısa sürede onbinlerle ifade edilen takipçi sayısına ulaşabilmektedir ve bu “sıfır” maliyetle yapılabilmektedir. Üstelik herhangi bir prosedüre, sözleşmeye, araştırma yapmaya ihtiyaç yoktur. Sosyal medyada yer açmak, tabela açmak bir kaç dakikalık bir iştir. KOBİ’ler kendileri için hayati olan pek çok konuyu uygulamaya geçirmeyi zor ve zaman alıcı bulduğundan es geçmektedir. İşte bu nedenle pazarlama bütçesi küçük olan ve pazarlamaya vakit tahsis edecek insan kaynağı olmayan firmalar için sosyal medya kaldıraç görevi görebilmektedir.

McKinsey Global Institute’ye göre sosyal medya, şirketlerin örgütsel fonksiyonlarına aşağıdaki katma değerleri sağlama potansiyeline sahiptir (22):

Şekil 5 – Sosyal medyanın örgütsel fonksiyonlara katkısı

social media functions

Amerika’da yapılan bir ankette KOBİ’lerin %94’ünün sosyal medyayı kullandığı, %61’inin ise sosyal medyayı müşteri edinmede faydalı bulduğu, %49’unun ise sosyal medyayı aynı zamanda öğrenme ve paylaşma amaçlı kullandığı ortaya çıkmıştır. Aynı ankette sosyal medya pazarlama harcamalarındaki artış ile şirketlerin büyüme oranları arasında bir ilişki olduğu görülmüştür. Bu şirketlerin %90 oranında sosyal medyayı marka yönetimi ve şirket görünürlüğünü artırmak için, %88’inin ise ağızdan ağıza pazarlama yapmak için, %82’sinin ise satışa dönük fırsat oluşturacak reklamlar için kullanışlı olduğunu düşündüğü görülmektedir. (23)

 

KAYNAKLAR

(22) The Social Economy, McKinsey Global Institute, 2012

(23) Priming the Economic Engine, LinkedIn, http://business.linkedin.com/marketing-solutions/c/14/2/smb-research-whitepaper.html

Not: Bu yazı İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi’ne verdiğim bitirme projesinden alıntıdır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s